6 lucruri pe care orice antrepenor ar trebui sa le stie

11/11/2014
de catre Admin Admin

6 LUCRURI PE CARE ORICE ANTREPRENOR AR TREBUI SA LE STIE

Oamenii de afaceri aflati la inceput de drum pleaca cu o doza enorma de entuziasm pe calea antreprenoriatului, uneori existand riscul ca logica si ratiunea sa fie acoperite de ce isi doreste inima. Avand acest lucru in vedere, ne uitam peste 6 lucruri pe care orice antreprenor ar trebui sa le stie. S-ar putea sa iti fie de folos aceste informatii.

Una dintre principalele probleme cu care se intalnesc afaceristii din Romania la inceput de drum este legata de lipsa banilor. Exista riscul sa ajungi la un moment dat sa nu ai suficienti bani pentru a continua activitatea si, in cel mai rau caz, te imprumuti sau pui stop afacerii tale pe care ai pornit-o cu drag si cu greu. Daca mai luam in calcul si sistemul fiscal din tara noastra, atunci e clar ca va trebui sa fii un prevazator al celor mai dubioase si incerte situatii. Ai grija sa ai tot timpul un fond de rezerva pe care sa te poti baza in situatii de urgenta. Nu lasa neatentia sa iti opreasca afacerea!

Ai grija de cei mai buni angajati ai tai pentru ca ei devin cartea ta de vizita. Nu e valabil doar pentru tine, ci pentru toate companiile din lume. Pierderea unui angajat pasionat, care aproape ca munceste la fel de mult ca tine te va afecta atat personal, cat si profesional. Incearca sa le oferi cat mai multe beneficii si vezi cum ii poti motiva trimestrial sa faca lucruri noi sau sa invete alte competente necesare pentru a-i avansa.

Angajatii tai nu sunt asistentii tai personali si nici copiii tai. In plus, nu ii poti trata ca pe niste confidenti sau prieteni apropiati. Problemele care apar si sunt responsabilitatea ta trebuie sa fie rezolvate de tine. Nu incerca sa delegi altora astfel de situatii, daca nu e treaba lor sa se ocupe de lucruri sensibile sau sa actioneze in acea arie.

"Da" si "Nu" sunt cuvinte pe care trebuie sa le inveti sa le spui cat mai des si cat mai clar. Sunt doua lucruri esentiale pe care trebuie sa le stii pentru a nu crea situatii in care o persoana anume nu stie ce sa comunice mai departe. Fii precis si onest.

Asculta de clienti! Este important sa auzi tot ce spun acestia si sa incerci sa implementezi tot ce iti ofera ei pe post de critica constructiva. Nu uita ca cea mai buna retentie o faci dintre oamenii care ti-au cumparat produsul sau serviciul si s-au gandit sa iti zica ce poti imbunatati.

Finalmente, nu uita ca trebuie sa ai incredere in tine si in instictul care te-a adus pana aici. Esti important si n-ai reusit sa pui o afacere pe picioare fiind un om plin de indoieli.